Tema

nettverk

Generering av nye klienter for regnskapsfirmaer: En guide til ikke-digitale markedsføringsstrategier

Generering av nye klienter for regnskapsfirmaer: En guide til ikke-digitale markedsføringsstrategier

Generering av nye klienter er avgjørende for suksessen til ethvert regnskapsfirma. Mens digital markedsføring kan være en effektiv måte å nå potensielle klienter, finnes det også andre strategier som kan være like effektive. Nettverksbygging på lokale forretningsarrangementer, bruk av henvisninger, innholdsmarkedsføring, kald oppsøking og direktereklame er noen av alternativene som regnskapsfirmaer kan vurdere. Å delta på lokale forretningsarrangementer, bli med i profesjonelle organisasjoner, gi offentlige taler og foredrag, og bruke tradisjonelle annonseringsmetoder kan også bidra til å generere nye klienter og utvide klientbasen. Det viktigste er å teste ulike metoder og gå «all in» på det som fungerer best. Konsistens er nøkkelen.

les mer
Markedsføring av et regnskapsfirma via sosiale medier: En guide til å velge riktig nettverk

Markedsføring av et regnskapsfirma via sosiale medier: En guide til å velge riktig nettverk

Markedsføring av et regnskapsfirma via sosiale medier: En guide til å velge riktig nettverk
Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn: Forstå fordelene og ulempene ved hver plattform for regnskapsfirmaets markedsføringsstrategi

Valget av plattform er avgjørende når man skal promovere et regnskapsbyrå, da det kan påvirke firmaets evne til å koble seg til målgruppen og etablere ønsket image. Fra den sosiale medieplattformen Facebook til den profesjonelle nettverksplattformen LinkedIn, tilbyr hver plattform unike muligheter for et regnskapsfirma til å vise frem sine tjenester og team, etablere seg som tankeledere og koble seg til andre fagpersoner i bransjen. I denne oversikten vil vi utforske fordelene og ulempene ved de ulike plattformene for å markedsføre et regnskapsbyrå.

Når det gjelder å markedsføre et regnskapsfirma, handler det om å forstå styrker og svakheter ved de ulike plattformene. LinkedIn er velegnet for å komme i kontakt med andre fagfolk og dele bransjerelatert innhold. Facebook og Instagram er flotte for å bygge et fellesskap og få kontakt med potensielle klienter på et mer personlig nivå. Twitter er bra for korte oppdateringer, nyheter og innsikt, men ikke like kraftig som LinkedIn når det gjelder å bygge relasjoner. Nøkkelen er å forstå målgruppen og velge den plattformen de er mest aktive på. Det handler om å være på rett sted til rett tid, med rett budskap.

les mer